Lady GaGa Fan-Site

Mindent Lady GaGáról

A Telephone Lady Gaga amerikai énekesnő The Fame Monster című harmadik középlemezének második kislemeze, melyen közreműködik Beyoncé Knowles amerikai R&B énekesnő. Bár Gaga eredetileg Britney Spearsnek írta, végül ő maga készítette el a dalt, Beyoncéval közösen. Gagát a fulladástól való félelme inspirálta a dal megírására. A szövege szerint az énekesnő szívesebben táncol a parketten, minthogy válaszolna a barátja telefonhívására. Lady Gaga szerint a telefon metaforikus értelemben egy ember, aki arra ösztönzi, hogy keményebben dolgozzék.

A Telephone elismerő kritikát kapott, annak ellenére, hogy többen megjegyezték: ez az egyetlen dal, ami „kilóg” a The Fame Monsterről. Második megjelent kislemezként, elsősorban a digitális letöltések miatt számos országban ért el előkelő helyezést; többek közt az Egyesült Államokban, Ausztráliában, Kanadában, az Egyesült Királyságban és Magyarországon is. Az énekesnő a 2010-es BRIT Awards-on adta elő a dal akusztikus verzióját, a Dance in the Dark című dalával együtt, Alexander McQueen emlékére. A The Monster Ball Tour első európai szakaszán felkerült az előadott dalok listájára.

Gaga elmondása szerint a videoklip folytatása a Paparazzi történetének és hasonlóan kisfilm jellegű. A történet szerint Lady Gaga börtönben van, ahonnan Beyoncé hozza ki. Betérnek egy ebédlőbe, ahol számos esemény eredményeként végül az összes ott tartózkodó vendéget megmérgezik. A videó végén Gaga és Beyoncé közösen menekülnek a rendőrök elől. A Quentin Tarantino amerikai rendező és filmjei, a Kill BillPonyvaregény, illetve Callie Khouri Thelma és Louise című filmje előtt tisztelgő klip elismerő kritikát kapott. és a

Háttér 

Gaga a Telephone-t eredetileg Britney Spears számára készítette el. Azonban Spears kiadója visszautasította, így hát Gaga nem várt tovább és Beyoncéval közösen felénekelte a dalt, majd pedig a The Fame Monster albumán elhelyezte.[1]„Már régen megírtam neki a dalt, de ő egyszerűen nem használta fel. Ez jó, mert imádom ezt a dalt, és mostantól én adhatom elő” – nyilatkozta az énekesnő.[2] Mindettől függetlenül Spears lett volna az, akivel elkészítette volna a dalt, ismeretlen okból azonban Gaga mégis inkább Knowlest választotta ki.[3] A dal fő inspirációja Gaga fulladástól való félelme volt, egy fojtogató érzés, amely amiatt alakult ki, mert kevés ideje van életében amikor ellazulhat, mikor mindenféle gondok és a munka terhe nélkül jól érezheti magát.

„A fulladástól való félelem – ez egy olyan dolog, ami nem engedi hogy egyszerűen csak jól érezzem magam, […] mert én imádom a munkámat, de igazán nehéznek találom, hogy néha kimozdulhassak és eltölthessek néhány kellemes órát. […] Nem járok éjszakai bárokba, […] sosem láthattál rólam olyan képeket hogy éppen részegen kihajítanak egy ilyen helyről. Nem járok, és ez azért van mert, – tudod hogy van ez – másfél pohár whiskey után nehéz visszatérni újra a munkába”[4] – számolt be érzéseiről az énekesnő.

Kompozíció 


A Telephone szerzői Lady Gaga, Rodney Jerkins, LaShawn Daniels, Lazonate Franklin és Beyoncé Knowles.[5] Habár felépítése egy duetthez hasonló, Beyoncé először csak a dal közepén jelenik meg, rövid közjátékát követően pedig újra a refrén csendül fel egészen a dal végéig.[6] A dal rendkívül lágyan kezdődik, Gaga emelkedett hangon énekel egy hárfa kíséretében, de ezt követően rögtön kemény ütemek következnek.[7] Több dalrészben telfonbúgásszerű hangok adják az alapütemet.[8] A szöveg szerint Gaga egy klubban van, a barátja pedig folyton hívogatja, de nem tud válaszolni, mert már részeg, és amúgy is éppen a kedvenc számára táncol. A refrén a következőképpen hangzik: „Stop calling, stop calling, I don’t want to talk anymore” („Ne hívj már, ne hívj már, nem akarok többet beszélni”). A dal végén egy rövid epilógus következik, miszerint a hívott vonal jelenleg nem elérhető.[6] A dal kétnegyedes ütemmel rendelkezik, és 120-as percenkénti leütésszáma van, Gaga hangterjedelme F3-tól C5-ig terjed, és f-mollban íródott. A szám az Fm–A♭–B♭–Fm akkordmenetet követi.[9]

A Telephone dalszövege arról szól, hogy az énekesnő inkább a táncparkettet választja, ahelyett hogy válaszolna a hívásra. A verssorok nagyon gyors ütemben követik egymást, köszönhetően a dupla ütemeknek.[10] Gaga elmondása szerint a dalban szereplő telefon jelképes; nem egy fizikailag is létező telefon, hanem egy hang a fejében, mely folyton arra ösztökéli hogy még keményebben és keményebben dolgozzék.[4]

Fogadtatás 

A dalt pozitívan értékelték a kritikusok. Michael Hubbard a MusicOMH-tól azt mondta, a Telephone „minden kétséget kizárva a legjobb dolog itt (a The Fame Monster albumon).” Kiemelten tetszett neki a szám átvezető része és vége, amikor a telefonáló személy eléri a hívott fél hangpostáját.[6] A Popjustice is elismerően írt a dalról: „Kicsit olyan mintha Gwen Stefani What You Waiting For? című száma találkozna Timbaland The Way I Are-jával, és még vagy ötven másik számmal… A szám felépítése igazán érdekes, […] és van valami egészen briliáns abban, ahogy Beyoncé része beleilleszkedik a dalba.”[11] Ewan Sawdey a PopMatterstől ezt mondta a számról: „A sokak által várt, Beyoncé közreműködésével készült Telephone […] egyike Gaga eddigi legtöbb adrenalinnal dúsított számainak, […] és egyértelműen a The Fame Monster album egyik fénypontja.”[12]

Bill Lamb az About.com-tól az album legjobb számai közt emlegette a dalt és azt mondta: „a […] Telephone egy igazi bulisláger amely az R&Bhip hop rajongóinak tetszését is elnyeri, ha meghallják a rádióban.”[13] Kritikájában a Just Dance-időszak dalaihoz hasonlítja a számot. „Egy furcsa dal több szempontból is. Szövegét tekintve a Just Dance folytatása is lehetne. Arról szól, hogy Gaga nem akarja használni a mobilját a klubban. Egy ilyen tartalmú dal ma már nagyon furcsának hat Gagától - a Just Dance már nagyon régen volt, és egy egész más Gaga énekelte. Még furcsább hogy kislemez lesz belőle… Szórakoztató dal, de vannak jobbak is a The Fame Monsteren, amelyek kislemezek lehetnének.”[14] és a

Mikael Woods a Los Angeles Timestól úgy érezte, a Telephone „egy […] elmélkedés azon, milyen idegesítő tud lenni, mikor egy haverunk egyfolytában hívogat, miközben épp jól próbáljuk érezni magunkat egy szórakozóhelyen.”[15] Nicki Escuerdo a Phoenix New Timestól a The Fame Monster egy kiemelkedő számának nevezte a Telephone-t.[16][17] Melanie Bertoldi a Billboardtól pozitív értékelést adott a számnak, és Ke$ha Blah Blah Blah című számához hasonlította.[18] Sarah Hajhbagheri a The Timestól negatívan értékelte a számot, mely szerinte „Beyoncé vokáljával és a kicsörgő telefon hangjával káoszba taszítja” a dalt.

Videoklip 

A videó készítése és bemutatása 

A dalhoz kapcsolódó videót január 28-án forgatták, rendezője Jonas Åkerlund volt, aki korábban a Paparazzi videóját is készítette.[19][20] A New York Magazine hírül adta, hogy az alaptörténet szerint Beyoncé kihozza Gagát a börtönből. A forgatásról megjelent fényképek tanulsága szerint Gaga és Beyoncé a videó egy részét a Kill Bill című filmben Uma Thurman által vezetett autóban (Pussy Wagon) forgatták.[21] A klipet Los Angeles külterületén rögzítették a kaliforniai Lancasterben. Az E! Online-nak adott interjúban Gaga beszélt a klipről:

„A Paparazzi klipje elképesztően jól sikerült, megvolt benne ami egy pop zenét jellemez, és egyfajta tudósítás is volt a hírnév uralta életről. […] Ugyanezt akartam ennél a videónál is. […] A Telephone klipjében a Tarantino-filmek világa jelenik meg, […] ez nagyrészt abból ered, hogy kölcsönadta a forgatásra a Pussy Wagont. Épp ebédeltünk Los Angelesben, mikor elkezdtem neki beszélni, milyen klipet szeretnék, és annyira tetszett neki az ötletem, hogy azt mondta: »Muszáj használnod a Pussy Wagont«.”[22]

2010. február 5-én Gaga még többet beszélt a videóról a KIIS-FM-nek adott interjúban: „Az tetszik benne, hogy ez egy igazi popzenei esemény. Mikor fiatal voltam, mindig nagyon izgatott lettem, mikor volt valami hatalmas dolog a pop zenében, és azt akartam hogy ez is ilyen legyen.”[23]

Germanotta és Knowles ruháit a videóhoz Frank Fernández és Oscar Olima tervezte.[24] A Semi Precious Weapons nevű zenekar tagjai az MTV-nek elmondták, hogy ők is kaptak egy rövid szerepet a videóban.[25]

2010. február 15-én a videóról három kép került fel Lady Gaga hivatalos oldalára. A képek különböző jelenetekben ábrázolták az énekesnőt: a konyhai jelenetnél Gaga egy műanyag séfsapkát, egy a hajából formázott telefonkagylót és telefonzsinórt visel a fején; az ebédlői jelenetnél a táncosaival együtt látható, ahol egy amerikai zászlóból készült bikinit és fejkendőt visel; valamint egy fekete-fehér jelenet, ahol Gaga egy különleges formájú telefonokból formázott sokszögletű fejfedőt visel.[26] A videó eredetileg februárban jelent volna meg, de további vágási munkák miatt ezt végül elhalasztották márciusra.[27][28][29] 2010. március 9-én újabb képek kerültek nyilvánosságra Gagáról. A videó premierje 2010. március 11-én volt az E! News nevű TV-műsorban, illetve a Vevo.com videómegosztó oldalon.[30]

A klip története 


A Telephone videója több, mint 9 perc hosszú[31] és ott folytatódik ahol a Paparazzi klipjének története abbamaradt: Gagát letartóztatták a barátja meggyilkolásáért. Egy női börtönbe viszik (a videó felirata szerint a „k*rvák börtöne”), és két női őr cellájához kíséri. Levetkőztetik, és gyakorlatilag meztelenül magára hagyják. Az egyik őr pedig megjegyzi: „Mondtam neked, hogy nincs farka”, ezzel utalva az énekesnőt ért transzszexuális vádakra.[31] Az ezt követő percekben Lady Gaga börtönbeli életébe nyerünk bepillantást – többek közt láthatunk egy leszbikus csókjelenetet a börtön udvarán, ahol egy égő cigarettákból kirakott szemüveget visel, valamint azt is, ahogy szemtanúja két rabtársa összeverekedésének (ennél a résznél hajába kólásdobozokat tekerve láthatjuk az énekesnőt). Gaga húga, Natali Germanotta rövid időre megjelenik ebben a jelenetben.[32] A börtön udvarán zajló részben egy rádióból Gaga The Fame albumán szereplő, Paper Gangsta című dalából hallatszik részlet. Az egyik rab pedig mp3-lejátszóján hallgat zenét, miközben egy Gaga által tervezett fülhallgatót visel, ami a Bad Romance klipjében is látható volt. Gaga telefonhívást kap Beyoncétől, és ekkor kezdi el énekelni a dalt. Ezután néhány társával szegecses bikiniben és tűsarkúban táncolni kezd a börtön folyosóján. A jelenetbe közbeiktatva Gaga a cellájában látható néhány kép erejéig, miközben mindössze egy sárga rendőrségi szalag van rátekerve.[31]

Beyoncé leteszi az óvadékot, és a „Pussy Wagonban” vár Gagára. Gaga távozásakor egy jellegzetes táncmozdulattal tiszteleg a 2009-ben elhunyt Michael Jackson előtt. Beül a kocsiba, ahol Beyoncé megszidja őt, amiért „nagyon-nagyon rossz lány” módjára viselkedett. Gaga Honey Bee-nek becézi kiszabadítóját, utalva Tarantino Honey Bunny-jára az 1994-es Ponyvaregényből.[33] Végighajtva a sivatagon beszélgetnek, s közben Beyoncé részével folytatódik a félbeszakított dal. Ezután betérnek egy ebédlőbe, ahol Beyoncé, megelégelve barátja (Tyrese Gibson) viselkedését, megpróbálja megmérgezni őt, de nem jár sikerrel. A videó ezután a „Let’s make a sandwich” („Készítsünk szendvicset”) jelenettel folytatódik.[31] Gaga egy telefonszerű kalappal a fején áll a konyhában táncosai közt, akikkel szendvicskészítésbe kezdenek. Ezután mérget kever, amit ráönt az összes rendelt ételre, s ezáltal nem csak Beyoncé barátját, de az ebédlő minden vendégét megöli, köztük a Semi Precious Weapons együttes tagjait, és a dán dogot, ami a Poker Face és a Paparazzi klipjében is szerepelt. Beyoncé barátjának egy szemmel láthatólag a hajából formázott telefonnal a fején, extrém magas sarkú cipőkben viszi ki az ételt. A következő jelenetben Knowles és Germanotta a holttestek között táncolnak, amerikai zászlóból készült ruhákban. Elmenekülnek a Pussy Wagonnal, eközben a tévében hírt adnak a gyilkosságról. Az utolsó jelenetben a menekülő Gaga és Beyoncé a sivatagon halad keresztül, rendőrségi szirénák zajától kísérve. Beyoncé megigérteti Gagával, hogy soha többé nem térnek vissza, majd elhajtanak. A videó a „Folytatjuk…” felirattal ér véget.[31]

A klip fogadtatása 

A kritikusok többsége az egekig magasztalta a videót. James Montgomery az MTV-től ezt mondta a klipről beszélve: „A Telephone-nal Gaga belépett a pop zene olyan szférájába, ahová csak nagyon kevesen, például Madonna és Michael Jackson jutott el.”[31] Matt Donnelly a Los Angeles Timestól azt mondta, a Telephone klipje egy „vizuális orgia fantasztikus divattal, nők verekedésével, megmérgezett ebéddel, furcsa fejdíszek sokaságával, és sok sok jósággal Gagától.”[34] Amy Odell a New York magazintól Beyoncé vendégszerepét találta a legszórakoztatóbbnak. „Ez Gaga videója, de Beyoncé része a legjobb: végre megmutatja a dühös, őrült oldalát, amiről mindig is tudtuk, hogy ott rejtőzik a tökéletes álca alatt.”[35][36] Monica Herrera a Billboardtól azt írta, a klip teljes mértékben beváltja a hozzá fűzött elvárásokat, nem okoz csalódást azoknak, akik már alig várták a bemutatását.

Néhányan eltérő véleményt fogalmaztak meg a többségtől. Tanner Stransky az Entertainment Weeklytől csalódásnak tartotta a videót, azt mondta, nem jó annyira, hogy indokolttá tegye a körülötte kialakult hisztériát, a Bad Romance videóját sokkal jobbnak találta.[37] Armond White, a New York Press írója a „kegyetlen és gusztustalan” jelzőkkel illette a klipet.[38] Sandy Rios, a Culture Campaign nevű keresztény szervezet elnöke egy a Fox Newsnak adott interjújában azt mondta: a videó „undorító… méreg a gyerekeink számára.”[39] 2010. augusztus 3-án a videó három jelölést kapott a 2010-es MTV Video Music Awards gálára Az év videoklipje, A legjobb koreográfia videoklipben, és A legjobb közreműködés egy videoklipben kategóriákban, melyek közül ez utóbbit sikerült díjra váltania.[40]

Élő előadások

Gaga 2010. február 16-án a BRIT Awards-on adta elő a Telephone-t. Az előadás a nem sokkal korábban elhunyt Alexander McQueen előtt tiszteleg. Az énekesnő eredetileg egészen másként adta volna elő a dalt, végül az utolsó pillanatban döntött úgy, hogy emléket állít egykori barátjának. A Telephone-t akusztikus verzióban, némileg módosított szöveggel adta elő, majd az elődást a Dance in the Dark-kal folytatta. A fellépés előtt üzent a Twitteren: „Az esti előadást a barátunk ihlette. A maszk Philip Treacy, a szobor Nick Knight, a zene Lady Gaga. Hiányzol.”[41] A dal elején megjegyezte: „Alexander McQueennek.” Gaga egy fehér ruhát viselt, kiegészítve egy látványos Marie Antoinette-stílusú parókával.[42]

A Telephone felkerült a The Monster Ball Tour második változatán előadott dalok listájára. A Money Honey után levette hosszú, fekete ruháját és maszkját, és az alatta lévő, ezüst színű szegecsekkel díszített melltartóban és tangában énekelte el a számot, a videoklipben látotthoz hasonló koreográfiával. [43] 2010. július 4-ei, Atlantic City-ben tartott koncertjén az előadás előtt telefonos beszélgetést imitált Beyoncéval. A "hívás" váratlanul megszakadt, mire Gaga „kétes kis k*rvának” nevezte őt, és ezután kezdte el énekelni a számot.[44] A Telephone-t - a Brown Eyes-zal együtt - a brit Friday Night with Jonathan Ross című műsorban is előadta 2010. március 3-án, s ez 2010. március 5-én került adásba.[45] 2010. április 16.-án a Music Station című japán televíziós showműsorban adta elő a Telephone számot. A fellépés alatt egy Somarta és Juima Nakazato tervezte fémesen csillogó, testre feszülő ruhát viselt.[46] Bár a dal Beyoncé közreműködésével készült, eddig nem volt olyan élő előadás, ahol Gaga vele együtt énekelte volna el a számot.

A dal más előadóktól [szerkesztés]

2010. május 2-án egy feltételezett Britney Spears-demó felvétel kiszivárgott az internetre.[47] A szám producere, Rodney Jerkins Twitterén megerősítette, hogy a demóban valóban Britney énekel. A Ustreamen keresztül azt is elmondta, hogy a kiszivárgott verzió egy nagyon korai stádiumban lévő szám volt, és rögzítette, nem ő a felelős a szám internetre kerüléséért, annak ellenére hogy korábban már sokan megkérték rá, hogy tegye elérhetővé a dalt.[48][49] A dal stílusát Spears 2007-es, Piece of Me című kislemezéhez hasonlították.[50] A dal egy részlete előadásra került a Glee című tévésorozat második évadának Audition című nyitórészében; Lea Michele és Charice Pempengco énekelték el a számot.[51]

A kislemez dalai és formátuma [szerkesztés]

  • Digitális letöltés világszerte
  1. Telephone (közreműködik Beyoncé) – 3:40
  • Egyesült Királyság - kislemez[52]
  1. Telephone (közreműködik Beyoncé) – 3:40
  2. Telephone (Alphabeat Remix Edit) – 4:51
  • Egyesült Államok iTunes digitális letöltés[53]
  1. Telephone (közreműködik Beyoncé) – 3:40
  2. Telephone (Videoklip) – 9:27
  • Egyesült Államok/Franciaország/Olaszország digitális letöltések
    • Telephone (Alphabeat Extended Remix) – 6:41[54]
    • Telephone (Crookers Vocal Remix) – 4:49[55]
    • Telephone (DJ Dan[56] (UK only) Extended Vocal Remix) – 5:59
    • Telephone (Electrolightz Remix) – 4:26[57]
    • Telephone (Kaskade[58] Extended Remix) – 5:24
    • Telephone (Ming Extended Remix) – 4:31[59]
    • Telephone (Passion Pit[60] Remix) – 5:12
    • Telephone (Tom Neville's Ear Ringer Radio Remix) – 4:17[61]
  • Egyesült Királyság - 7" bakelit[62]
  1. Telephone (közreműködik Beyoncé) – 3:40
  2. Telephone (közreműködik Beyoncé) (Passion Pit Remix) – 5:13
  • Egyesült Államok - remix lemez[63]
  1. Telephone (Alphabeat Extended Remix) – 6:41
  2. Telephone (Crookers Vocal Remix) – 4:50
  3. Telephone (DJ Dan Extended Vocal Remix) – 5:59
  4. Telephone (DJ Dan Vocal Remix) – 3:28
    • Csak a digitális megjelenés tartalmazza az alábbiakat[64]
  5. Telephone (Dr. Rosen Main Remix) – 6:25
  6. Telephone (Electrolightz Remix) – 4:26
  7. Telephone (Kaskade Extended Remix) – 5:24
  8. Telephone (Ming Extended Remix) – 4:31
  9. Telephone (Passion Pit Remix) – 5:13
  10. Telephone (Tom Neville's Ear Ringer Remix) – 7:14
  • Francia/belga "The DJ Remixes" digitális EP[65]
  1. Telephone (Alphabeat Remix Edit) – 4:49
  2. Telephone (Crookers Dub Remix) – 5:08
  3. Telephone (DJ Dan Dub Remix) – 6:22
  4. Telephone (Kaskade Dub Remix) – 4:40
  5. Telephone (Kaskade Radio Remix) – 3:43
  6. Telephone (Ming Dub Remix) – 4:03
  7. Telephone (Ming Radio Remix) – 3:12
  8. Telephone (Tom Neville's Ear Ringer Radio Remix) – 4:18
  9. Bad Romance (DJ Paulo's Gaga Oh La-La Remix) – 9:41

Slágerlistás helyezések [szerkesztés]


2009 novemberében az erős digitális eladásoknak köszönhetően a dal Írországban 26., Ausztráliában 29. illetve az Egyesült Királyságban a 30. helyen debütált.[66] A 2009. december 12-dikei héten az Egyesült Államok Billboard Hot 100 listáján a 30. lett, s ezzel a héten az újoncok közül a legjobb helyezést érte el.[67] Néhány hétnyi középmezőnybeli szereplést követően a Telephone elérte a harmadik helyet, mellyel Gaga zsinórban hatodik top 10-es szereplését érte el.[68] 2010. február 27-dikei héten első helyezést ért el a Hot Dance Club Songs-on.[69]Pop Songs rádiós listáján első lett a dal, s ezzel Gaga hatodik egymást követő No. 1. száma lett. Ezzel ő az egyetlen előadő a chart történetében, akinek mind a hat megjelent dala 1. helyezést ért el. A Nielsen Soundscan mérése alapján több mint 2 millió példány került eladásra digitális úton a Telephone-ból világszerte.[70] A zenetörténelem első női „duettje”, mely képes volt átlépni a digitális eladások tekintetében ezt a számot. Lady Gaga esetében egyébként ez már a hatodik kislemez, mely ilyen digitális eladási magasságokba emelkedett, a Just Dance, a Poker Face, a LoveGame, a Paparazzi és a Bad Romance[71] 2010. március 15-én a Billboard bejelentette, hogy a legjobb pop dalokat összesítő után. Csak a The Black Eyed Peas-nek van még hat, kétmilliónál több digitális eladást produkáló száma.

Ausztráliában a harmadik helyet sikerült elérnie a dalnak.[72] A Telephone dupla platinalemez minősítést ért el az Australian Recording Industry Association (ARIA) mérése szerint, mely 140 000 eladott példányt jelent.[73] Új-Zéland kislemezlistáján a 31. helyen nyitott[74], majd áprilisban érte el a legmagasabb helyezését, mely a 3. hely volt.[75] A Telephone a Kanadai Hot 100 listáján tizennegyedik helyen debütált[66], majd pedig a harmadik helyre lépett előre, s ezzel itt is zsinórban a hatodik kislemeze volt az énekesnőnek mely a top 3-ban szerepelt.[76] A svéd kislemezlistán a 33-dik helyen mutatkozott be, majd egészen a 2-dik helyig jutott a dal.[66] A magyar kislemezlistán pedig szintén a harmadik hely a legmagasabb pozíciója.[77] Az Egyesült Királyságban március 15-én a 20. helyet érte el, a rákövetkező héten pedig sikerült megszereznie az 1. pozíciót. Gagának itt a negyedik, Beyoncénak a hetedik No. 1. dala volt már az országban.[78][79] Írországban a 26. helyezést követően, a 2-dik helyig lépett előre, majd pedig megszerezte az első helyezést.

Slágerlistás helyezések [szerkesztés]

Slágerlista (2009)↓ Legjobb
helyezés↓
Ausztrál kislemezlista [72] 3
Belga kislemezlista (Flanders) [80] 1
Belga kislemezlista (Wallonia) [80] 1
Brit kislemezlista [81] 1
Cseh rádiós lista [82] 11
Dán kislemezlista[80] 1
Európai Hot 100 kislemezlista [83] 1
Finn kislemezlista [80] 7
Francia kislemezlista [84] 3
Holland Top 40 [85] 6
Ír kislemezlista [79] 1
Japán Hot 100 [86] 21
Kanadai Hot 100 [76] 3
Lengyel rádiós lista[87] 2
Német kislemezlista[88] 3
Norvég kislemezlista [80] 1
Olasz kislemezlista [89] 2
Orosz kislemezlista[90] 16
Osztrák kislemezlista[80] 3
Spanyol kislemezlista [80] 8
Svájci kislemezlista [80] 4
Svéd kislemezlista [80] 2
Szlovák rádiós lista [91] 6
Új-Zélandi kislemezlista [75] 3
U.S. Billboard Hot 100 [68] 3
U.S. Billboard Hot Dance Club Songs[69] 1
U.S. Billboard Pop Songs[92] 1

Minősítések és eladási adatok[szerkesztés]

Ország Minősítés Eladás
Ausztrália 2x platinalemez [73] 140,000+
Belgium Aranylemez[93] 10,000+
Dánia Aranylemez [94] 15,000+
Kanada 3× platinalemez[95] 30,000+
Olaszország Platinalemez[96] 30,000+
Új-Zéland Aranylemez [97] 7,500+

Helyezések a Mahasz listáin[szerkesztés]

Slágerlista Legjobb
helyezés
Editors' Choice rádiós játszási lista[98] 2
Rádiós Top 40 játszási lista[99] 4
Dance Top 40 lista[100] 4
Single (track) Top 10 lista[77] 3

Első helyezések [szerkesztés]

Előző
Rihanna - Russian Roulette
U.S. Billboard Hot Dance Club Songs első helyezettje
2010. február 27. - 2010. március 6.
Következő
Rihanna feat. Jeezy - Hard
Előző
Tinie Tempah - Pass Out
Brit kislemezlista első helyezettje
2010. március 21. - 2010. április 3.
Következő
Scouting for Girls
- This Ain't a Love Song
Előző
Boyzone
- Gave It All Away
Ír kislemezlista első helyezettje
2010. március 25. - 2010. április 15.
Következő
Glee Cast - Gives You Hell
Előző
Ke$ha - Tik Tok
U.S. Billboard Pop Songs első helyezettje
2010. március 27. - 2010. április 24.
Következő
Jason Derulo
- In My Head
Előző
Bjørn Johan Muri
- Yes Man
Norvég kislemezlista első helyezettje
2010. máricus 31. - 2010. április 13.
Következő
Cheryl Cole - Fight For This Love
Előző
Tom Dice
- Me and My Guitar
Belga kislemezlista (Flandria) első helyezettje
2010. április 3. – 2010. május 1.
Következő
Stromae
- Alors on danse
Előző
David Guetta feat. Kid Cudi - Memories
Stromae - Alors on danse
Belga kislemezlista (Vallónia) első helyezettje
2010. április 3. – 2010. május 1. (először)
2010. május 15. – (másodszor)
Következő
Stromae - Alors on danse
Stromae - Alors on danse
Előző
Stromae - Alors on danse
Európai Hot 100 kislemezlista első helyezettje
2010. április 24. – 2010. május 8.
Következő
Stromae - Alors on danse
Előző
Thomas Ring - My Dream
Dán kislemezlista első helyezettje
2010. április 16. – 2010. április 23.
Következő
Burhan G and Medina - Mest ondt
Előző
Deep Central - In Love


Weblap látogatottság számláló:

Mai: 6
Tegnapi: 28
Heti: 37
Havi: 59
Össz.: 6 270

Látogatottság növelés
Oldal: Telephone
Lady GaGa Fan-Site - © 2008 - 2024 - ladygagafansite.hupont.hu

A HuPont.hu az ingyen weblap készítés központja, és talán a legjobb. Ingyen weblap

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat